I flew away and landed were i somtimes wish i could stay..

Lite av innehållet för detta inlägg!
Sjön Väsman i Ludvika


Fredagen den 3 var här.. jag klev upp.. gjorde mej iordning, tog cykeln ner till centralstation via centrum..
Snabbt framme gled jag in som på ett bananskal genom entrédörrarna och fram till kundtjänstdisken, innan jag dragit i mej nytt syre utbröt jag: "Tjeena, NÄSTA tåg till ludvika, NÄR går det??"  Tjejen bakom disken svarade typ: "Ja hej du, hmm får se nu så ska jag kolla" hon fortsatte... "12.15 går nästa tåg till ludvika"  Jag: "Okej, tack då vet jag" =)

Hursomhelst, det var typ två timmar tills det att tåget skulle gå så jag gick in te centrum igen.. väl vid skrapan började jag min rundtur i alla möjliga affärer.. tänkte, okej, nu ska jag gå in i alla mina "favvo" affärer OCH, BARA FÖR ATT så ska jag för en gångs skull gå in i ALLA affärer jag SER, som jag då annars aldrig har gått in i, ELLER som jag bara HATAR.. Mohaha, najs!!! bra sätt att bränna två h på tänkte jag..  anway, hamnade på en del ställen jag gillade, andra inte..

När jag lämnade centum av centrum på väg ner på stan så hade jag inte mindre än tre kassar med varor jag köpt på mej.. FUCK, 4 real, Whats my problem.. I´m a fuckin Shoppaholic!!!!!!!!!!!!

Väl på tåget drog jag fram min laptop och vipps hörde jag "lok-speakern" säga: "Ludvika nästa nästa Ludvika och därmed slutstation..  Fan va fort det gick, Och jag som inte ens hade "kul"... ;D haha.. aja..
Jag slog igen top:en och gick av, vandrade hem mot farsan och (måste få säga att FAN va fint ludvika är när solen är på topp)  ..väl framme dröjde det inte länge förren farsan var hemma... väl inne hos farsan satte vi oss ner i köket å snackade "skit".. (en gång till så måste jag få säga nått, eftersom farsan och hans fru numera bor på olika ställen så känns saker å ting lite annorlunda, bra som dåligt, men just den här helgen var det bara bra.. det var på nått sätt skönt att få ha hans fulla uppmärksamhet igen.. som det var förr när han bodde själv, saknar det..)

Vi snackade iaf lite grann om allt och inget... sen skulle han iväg å tvätta bilen och handla och jag skulle träffa min bästa polare Dag (from back in the days) och hans flickvän Mia. Då det skulle ta ett tag tills dem skulle komma förbi passade jag på att plocka två folköl från farsans skafferi och gå ner te hamnen.. på vägen stannade jag vid farmor & farfars grav.. med respekt till de döda samt andra skäl lämnade jag ölen i en snödriva innan jag gick in på kyrkogården..
Väl framme vid graven blev jag stillastående ett tag.. en ljuslykta hade ramlat omkull så jag rättade till den.. fick en annorlunda känsla i magen när jag stod där.. jag ville säga nått men då jag inte trodde att dem kunde höra mej slöt jag bara ögonen och satte mej på huk.. jag fick nån typ av skuldkänsla när jag satt där.. svårt att förklara.. efter ett tag gick jag tillbaka ut från kyrkans område, plockade på mej mina öl och vandrade vidare mot hamnen.. 

Nu stod jag där, med solen i mitt ansikte såg jag ut över sjön som för mej symboliserar staden Ludvika. Det var så jävla fint där jag stod, rakt framför mej såg jag solen sakta sakta gå ner över träden och sjön.. bakom mej hade jag staden jag växte upp i..  eftersom jag i tankarna bara hade min familj så blev jag snabbt att tänka på mormor.. jag ringde henne medans jag satt och såg ut över sjön.. hon blev jätteglad över att höra från mej.. jag önskade henne en trevlig helg och påsk och lovad henne att snart höra av mej..  And trust me mormor..hehe, i will call you soon.. =)

jag drack mina öl och vandrade sen hem...  Den kvällen var jag bara med Dagge å Mia.. vi käkade och kollade film =)

Under helgen träffade jag även brorsan, hans tjej Jennie och dottern Vanessa.. självklart träffade jag även Alfons,Lilleman,Tjejen och min favvo Hugo.. ja det är deras katter ifall jag skulle glömma det nån gång.. förlåt höll på att glömma lilla hunden Max också haha...Love you all!!!!

Närvarade när Dagge sålde sin S40.. Han blev GLAD!!! han trodde inte han skulle få den såld till den som senare köpte bilen.. Jag å andra sidan trodde han skulle köpa den..haha om han bara visste om felen Hahaha!!!

Farsan å jag kollade på "Så ska det låta"... Sara Lövgren var bäst under kvällen =)

Var på filmkväll igen med Dagge, Mia, Fredrik och Linda.. Najs!  länge sedan man träffade dem..

Jag gjorde inbrott i "mitt eget" garage med fötterna genom fönstret och med tassarna i leran.. Nej, fråga inte! haha

Dagge å jag käkade de berömda OstochSkinkaToasten, som alltid, varje gång i Ludvika.. Hann för övrigt med Två pizzor under den helgen i Ludvika... grymt miljövänligt för kroppen..

Fick skjuts av farsan hem te V-ås sen på söndagen..  Resten av den dagen gick åt till att träffa Erik W, käka en till pizza, köpa typ tre kg lösgodis och kolla film... "The Man From Earth" heter filmen vi såg... om DU inte sett den, SE DEN!!!


Det var väl den helgen det, typ !!!!!! 

Stora Bilder från helgen:
Farmor och Farfar..
Kyrkan i Ludvika
Sjön..
Sjön Väsman i Ludvika
Småmyser vid hamnen...
Jag drikcer lite folköl
en del av piren..
en del av piren
längtar tillbaka till det här ögonblicket..
ser ut över sjön..
Vi njuter av Solen och Toasten i en bussholk.. haha
TOAST!!!!!!!
vi undrade om toasten hade legat ute i solen ett par timmar..
Svart toast är aldrig fel..
vi tog en paus i solen vid ett flertal tillfällen..
solning en kvart..
söt så inåt skogen..
visst är han söt.. söt så in i skogen
Favvo kissen Hugo!!!!! =)
HUUUUUUUGOOOOO!!!!
Och till slut.. jag och bror & gamla klassiker låtar i musikväg på youtube!!!
MUSIKKKKA!!!

Signing out... 
//KXL


Kommentarer
Postat av: therése

Kul och läsa.. Det fick mig att tänka på när vi skulle åka tåg till L-a och det satt en massa ungdomar i samma vagn som oss. De råkade kassta en burk el nåt i huvet på dig och du började gråta! Hahaha vad jag skämdes!!:S Jag har för mig att du fick smaka nå godis el nåt som tröst.. hahaha!

2009-04-10 @ 20:29:42
Postat av: KXL

Kul att du läser =)

Men du, Faaan du måste försöka glömma det där med flaskan som träffade mej i huvet.. jag kan inte ha varit mer än tre år ändå..typ (Mohahaha)

förresten så vadå skulle jag ha sagt nej till gratis godis på ett tråkigt tåg till ludvika ?? Really!!!! ;D

2009-04-11 @ 01:48:43
URL: http://youngbloodjr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0