The day before "The Day"

Dagen D är här!

Julafton, en bra dag, en gathering, en gathering med familj och vänner, inne i värmen, julmat i massor, julklappar, skratt, Kalle, glögg/alkohol?
eller
Julafton, en mindre bra dag, en dag lik vilken dag som helst, ett undantag, påminnelsen av saknad kryper fram, ingen familj/vänner, kyla i själ och sinne, noll cash i plånkan, vanlig tråkig mat eller ingen mat alls?..två olika sidor på dagen då vi påminns om jesus födelse.. vilken sida liknar din julafton mest? såhär dagen då man som barn alltid ville vara extra snäll..

Jag är glad för vad jag har, man hade alltid kunnat ha det bättre, men jag har mer att vara glad över än många andra "där ute". Jag tänker inte predika om rika och fattiga, lyckliga och olyckliga osv men kan inte undgå att tänka på dom som INTE planerar nått speciellt så här i dessa tider. Dom som inte har någon att "fira" julen med. Medans "vi andra" åker land å rike runt till släkt å vänner under "jul-helg-ledigheten" menar jag.

Känns för mej iaf värt att tänka på... det minsta man kan göra liksom.


Från det ena till det andra, Min Jul blir lite annorlunda mot tidigare år. Jag, syrran & alex drar te hemstaden Ludvika på julaftons morgonen för att möta upp farsan å brorsan med fler för att fira julafton tillsammans för första gången på tre år. Ska bli kul! När syster + alex drar vidare mot V-ås igen, efter Kalle, blir jag kvar i Ludvika för lite "Quality time", som en viss speciell person brukar säga, med den del av familjen jag alldeles för sällan träffar. Blir kvar där tills den 26:e dec då min sweetie till flickvän samt min sambo dyker upp för att tesammans ta färd mot Vemdalen!

Får se hur länge vi blir kvar där. Har en stuga vi får låna av en släkting till Tezzan (tjejen) Det kan hända att vi kommer hem innan nyår... kan hända att vi blir kvar över nyår också... det visar dej väl.. =)

C ya'll soon Lisa & comp..

To be continued.... God Jul på er!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0