Är det kallt när det inte går hett till??


Dagens "backstyrsel" 



Ställer ifrån mej "drinken" som i detta nu består av Smirnoff Vodka samt en smutta "godmorgon juice", spärrar upp ögonen och sammanfattar en ny dag här från fjällen i Vemdalen.. 

Det är tisdag, dagen innan dagen då det smäller...nyårskarameller =) Vi (jag,tezz & dempa)  took the egg 2 the hillz,, Vi valde backarna i "Vemdalsskalet"..  Vi parkade the egg (yes it has the look of an egg..with wheels, it what others would call a vehicle) och gick för att införsaffa lite fjällskidåknings stuffs.. ;)  vi hyrde skidor+ pjäxes, skaffade liftkort och begav oss mot liften mot barnbacken.. vi hann dra av en sväng i den första backen, när det tråkiga beskedet kröp ur min sötis lilla "grudge" mun "mitt knä klarar inte av det här"  (mmh, knäproblems är allvarliga grejjor..)  tezz testade ett par fler vändor ner för the hills of eyes men tillslut efter att nästan åkt ner för en hel hoppbacke på rumpan så fick hon släng in skidorna i bilen och ta det lungt medans vi resten (min goda vän lisa samt hennes kille Nizar var då oxå med i sällskapet) åkte vidare för att utforska backarna... Kändes jävligt pissit att lämna henne medans vi andra roade oss men samtidigt hade man ju betalat för att åka och jag fick till slut stå ut med den jobbiga känslan av att lämna kvar tezzan nere vid fjällstugan (på botten av backarna)  lite kortfattat så hade vi det jävligt kul resten av dagen i backarna... efter allt åkande drog vi in mot stan och slängde i oss en varsin pizza för att sedan åka hem..  Väl hemma har vi bara tagit det lungt framför pc skärmen med "Darkness Falls" som underhållning...   efter en lugn kväll drar vi i oss lite a-hol och myser på i stugan..  imorrn äre ny dag, får se hur den börjar och hur den slutar...     to be continued...




Gänget, utan mej ^_^



En liten bit upp i backen.. (Jävligt högt)



Inte uppe riktigt än... (Jävligt högt dock)



Längst bort i bild, Sveriges första naturreservat, Om jag förstod det rätt..


Nizar i sittliften..


Hett med bilder innefrån mina glassiga-ögon..


Kommentarer
Postat av: Skkkkkkk

Nice nice! :) försökte ringa dej men ni har väll dackat elr natt!;)

2009-01-01 @ 03:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0